5 June, 2023

5 June, 2023

אסטון מרטין שואפת לניצחון בכיתה 20 כאשר 24 השעות של לה מאן מסמנות מאה של מרוצי סיבולת

  • אסטון מרטין מחפשת גב אל גב מעמד לה מאן מנצח עם וונטאז'
  • אסטון מרטין חוגגת 95 שנים למירוץ הראשון בלה סארט
  • שיא של חמישה Vantage GTEs שהוגדרו למירוץ ב-24 שעות של לה-מאן
  • IMSA GTD אלופי Heart of Racing וקבוצת GMB Motorsport הדנית יערכו את הופעת הבכורה של לה מאן עם אסטון מרטין, כאשר TF Sport נכנסת למכונית השנייה
  • D'station Racing חוזר ללה מאן לאחר הפודיום של 24 שעות בפוג'י

יום שני , 5 ביוני, 2023, לה מאן: אסטון מרטין מחפשת מקום 20 מדהים ניצחון הכיתה ב-24 השעות של לה מאן כקלאסיקת הסיבולת המפורסמת ביותר בעולם חוגגת בסוף השבוע את מהדורת המאה שלה. מעורבותה של יצרנית מכוניות הספורט הבריטית היוקרתית במיוחד באירוע שנמשכה 95 שנים אחורה, לאחר שעשתה את הופעת הבכורה שלה עם צמד AM415 'אינטרנשיונלים' בשנת 1928. אסטון מרטין יכולה להתפאר בגאווה שמכונית הנושאת את שמה הוכנסה ל-53 שנים. (כולל 2023) מירוצים בהיסטוריה של האירוע.

Vantage GTE של Aston Martin Racing היא מכונית המירוץ GT המצליחה ביותר בתולדות החברה. שיא של חמישה מטוסי Aston Martin Vantage GTE מהדור הנוכחי יתחרו ב-24 השעות של לה מאן, המנוהלות על ידי ארבע צוותי AMR, כשהמכונית מחפשת את הניצחון השלישי שלה בכיתה LMGTE Am במירוץ הצרפתי. אסטון מרטין גם מאתגרת את הניצחונות הראשונים שלה בגב אל גב מאז הדאבל המפואר בכיתה GT1 עם אסטון מרטין DBR9 ב-2007 וב-2008.

אלופי העולם המכהנים והמנצח בכיתה LMGTE Am בשנה שעברה TF Sport מביא שתי מכוניות למירוץ. ה-ORT מס' 25 של TF Vantage, שסיים במקום השלישי בסבב ה-WEC האחרון בספא-פרנקורשאפס, ינועו על ידי אחד מכמה טירונים במירוץ אסטון מרטין, אחמד אל הארתי - העומאני הראשון שיתמודד ב-24 השעות של לה מאן. אליו יצטרפו זוכה הכיתה לשנת 2020, צ'רלי איסטווד (IRL), ובכור בכורה נוסף במירוץ מייקל דינן (ארה"ב). הקבוצה מביאה גם את שלישיית סדרת לה מאן האירופית שלה ארנולד ומקסים רובין (FRA) והנהג ולנטין האסה קלוט פועל למירוץ במכונית Projet 24 מס' 72 TF Sport.

בנוסף להפעלת מכוניות משלה, TF Sport מסייעת לקבוצה היפנית D'station Racing, חזרה למפגש השלישי שלה במירוץ עם הבעלים סאטושי הושינו (JPN), מנהל הצוות Tomonobu Fujii (JPN), והמועמד לאקדמיה של אסטון מרטין קספר סטיבנסון ( GBR) שסיים שני בכיתה עם ה-Vantage GT4 של הקבוצה ב-24 השעות האחרונות של פוג'י.

קבוצת Heart of Racing עושה את הופעת הבכורה שלה ב-Le Mans כשהיא מבקשת לצבור ניצחון גדול שני במרוץ 24 שעות השנה. לאחר שזכתה ב-Rolex 24 Hours of Daytona בפברואר עם מנהל הקבוצה איאן ג'יימס (GBR), מרקו סרן (DEN), רומן דה אנג'ליס (CDN) ודארן טרנר (GBR), הקבוצה השתלטה על הערך של פול דלה לאנה בצפון-מערב AMR ויעמיד את המכונית מס' 98 בסוף השבוע הזה. אל ג'יימס לתפקידי הנהיגה יצטרפו אלכס ריבראס (ESP) הזוכה במירוץ IMSA ודניאל מנצ'ינלי (ITA).

גם זוכה מחלקת LMGTE Am בשנה שעברה ואלוף העולם המכהן סרן חוזר למירוץ עם קבוצה חדשה לאורווה של אסטון מרטין. הנבחרת הדנית GMB Motorsport יצרה סוג חדש של 'רכבת דנים' עם ה-Vantage #55, לאחר שזכתה בכניסה למירוץ באמצעות תואר גביע לה מאן שלה, ומרקו, שרודף אחרי הזכייה השלישית שלו בכיתה בלה מאן ידריך את הרוקי גוסטב בירץ' (DEN) דרך Le Mans הראשון שלו יחד עם בן ארצו ג'נס רינו מולר (DEN).

מרוצי הסיבולת של אסטון מרטין קשורים בל יימחה ללה מאן. 15 שנים בלבד לאחר שהמותג הוקם על ידי רוברט במפורד וליונל מרטין, הוא התחרה בלה סארט. שלוש שנים לאחר מכן היא זכתה לניצחון הראשון שלה כאשר אוגוסטוס צ'זארה ברטלי ומוריס הארווי זכו בקטגוריית ה-1.5 ליטר בבינלאומי. זה לקח כבוד בכיתה גם ב-1932 וב-33'. שני ניצחונות נוספים בשנות ה-30 של האולסטר הביאו לכך שאסטון מרטין סיימה את העידן שלפני המלחמה כאחת מהיצרניות הבולטות של לה מאן.

המירוץ לא נערך בין השנים 1940-1948 כשאירופה הושפעה ממלחמת העולם השנייה, אבל ברגע שהוא חזר ב-1949, גם אסטון מרטין עשתה זאת, והפכה את מחלקת ה-3 ליטר לשלה עד שנות ה-50. היא ניצחה את המעמד שש פעמים, וסיימה ראשונה, שניה ושלישית עם ה-DB2 ב-1951. עידן ההלכיון הזה הגיע לשיאו בניצחון כללי מפואר של קרול שלבי ורוי סלבדורי ב-DBR1 ב-1959. זה היה גם בתקופה זו שאסטון מרטין הפכה ידוע כגן עדן לכוכבי מירוצים אגדיים. בין האסים הרבים שדרו את אסטון מרטינס בלה-מאן הם ג'ים קלארק, סטירלינג מוס, פיטר קולינס, ג'ק בראבהם, שלבי, סלבדורי, טוני ברוקס, פיל היל, ג'ון סורטיס, אינס אירלנד, פול פרה, גרהם היל וברוס מקלארן.

המאה הנוכחית אסטון מרטין הופיעה שוב כאחת מיצרניות ה-GT הגדולות באמת. כשחזרו למירוץ עם פודיום בכיתה GT1 ב-2006, דארן טרנר, ריקארד ריידל ודיוויד בראבהם רשמו ניצחון מפורסם על קורבט עם ה-DBR9 האדיר בכוח V12 ב-2007. אסטון מרטין ראסינג חזרה על הניצחון בשנה שלאחר מכן.

בעידן ה-WEC, שהחל ב-2012, יש לאסטון מרטין חמישה ניצחונות בכיתה עם וונטאז'. ה-V8 Vantage GTE זכה במעמד GTE Am ב-2014 עם ההרכב הדני של ניקי ת'ים, כריסטיאן פולסן ודיוויד היינמאייר הנסון. ואז בשנת 2017 ג'וני אדם (GBR) סיפק מסירה מפורסמת בהקפה האחרונה על קורבט היריבה כדי להשיג ניצחון דרמטי ב-GTE Pro יחד עם חברי הצוות טרנר (רוכב הלה-מאן המצליח ביותר של אסטון עם 15 התחלות ושלושה ניצחונות), ודניאל סרה. (חֲזִיָה).

ה-Vantage GTE ערך את הופעת הבכורה שלו ב-Le Mans ב-2018 וזכה לניצחון עוצר נשימה במעמד כפול ב-2020. אלכס לין (GBR), מקסים מרטין (BEL) והארי טינקנל (GBR) עקפו את פרארי בניצחון מפורסם בלי לעצור ליום ראשון מסורתי החלפת בלמים בבוקר, בעוד TF Sport כבשה את GTE Am עם Salih Yoluc (TUR), אדם ואיסטווד. הקבוצה זכתה שוב בעונה שעברה בשנת תואר אליפות העולם שלה עם בן קיטינג (ארה"ב), הנריק צ'אבס (POR) וסורסן.

בסך הכל, קצת פחות מ-240 נהגים רצו במירוץ של אסטון מרטינס בלה-מאן ב-95 השנים האחרונות ב-27 שילובי שלדות ומנועים שונים כמעט בכל תקופה מפורסמת. אף מקום לא העניק לאסטון מרטין כל כך הרבה הצלחה, או הוכיח בצורה איתנה יותר שה-DNA שלנו נוצר מתוך עצם התחרות, מאשר לה-מאן.

רנאטו ביזניני, ראש תחום שיווק ותקשורת גלובליים, אמר: "שה-Le Mans חשובה לא פחות לחלוצי ייצור המכוניות הגדולים בעולם עכשיו כמו לפני 100 שנה, היא עדות נהדרת למסורות הספורטיביות והמורשת של האירוע יוצא הדופן הזה. . אנו מברכים את ה-ACO ואת כל מי שמארגן את 24 השעות של לה מאן על הישג יוצא דופן זה. אסטון מרטין גאה להיות מתחרה בלה מאן מאז הימים הראשונים, ואנחנו נשארים כאלה היום באמצעות צוותי השותפים הנאמנים, המסורים והמוכשרים שלנו. אנו מאחלים לכולם בהצלחה כשהם יתמודדו עם האתגר לזכות בניצחון ה -20 של אסטון מרטין בלה מאן".

לה-מאן השנה יכלול שדה LMGTE Am של 21 מכוניות - כעת מחלקת ה-GT היחידה הודות לביטול קבוצת ה-GTE Pro בסוף 2022. האירוע נמשך על פני שני סופי שבוע עם בדיקה ציבורית והמבחן הרשמי המתקיים בין 2-4 ביוני. התרגול והמוקדמות יימשכו עד רביעי וחמישי ואילו המירוץ יתחיל בשעה 1600 CET, שבת, 10 ביוני.

עקוב אחר פרטי האירוע דרך האתר הרשמי של WEC והאפליקציה.